Mine grunner til at jeg trener

>Hei og god kveld!
Er ganske nær å enten slutte å blogge, eller en god lang bloggpause, samtidig som jeg ikke har lyst. Liker å ha en plass å kunne skrive det jeg vil og dele bilder, samtidig som at det ikke er gøy når jeg aldri får respons. Og med... jada, 7 lesere om dagen? eeh...

Uansett, jeg tenkte å komme med mine tips til å komme seg ut av godstolen og få unna ei økt. Jeg tror mange som ikke liker å trene, ikke liker det fordi de føler de ikke mestrer det, det er for tungt og en føler ikke fremgang. Sånn vil det nok være til du kommer deg over den "kneika", men det er også viktig at du gjør noe du liker. Ikke dra på joggetur om du synes det er drittkjedelig å jogge. Prøv noe nytt, dra på en zumba-timer, spinning, finn frem sykkelen eller dra på fjelltur, finn en aktivitet du liker å gjøre!

Selv liker jeg generelt å trene, å varier mellom fjellturer, jogging, sykle og innimellom styrketrening. Jeg følger også et treningsprogram kalt insanity. Trykk for et gammelt innlegg om det. Jeg liker heller ikke å tenke at jeg trener for å bli slankest mulig. Jeg vil trene for å holde meg i form, få bedre utholdenhet, og får jeg en trent kropp, ja, jeg tar det som en bonus fordi jeg har jobbet for det. Jeg sliter selv med å håndtere kroppsfokuset vi har fått, så jeg jobber alltid med å godta jeg ser ut som jeg gjør, og at det er ikke derfor jeg trener.

Det som motiverer meg til å trene er.... at jeg elsker å kjenne at kroppen er sliten, kjenne at musklene er støle og skjelvne. Jeg synes at å trene uten å kjenne at jeg er støl bare er kjedelig. Jeg liker også å vite at det jeg gjør, det gjør meg faktisk sterkere og jeg får fremgang, selv om det ikke alltid merkes. Når jeg tenker tilbake på i fjor på samme tid, da slet jeg sykt med å løpe 4x4-intervall, mens nå går det så mye lettere. Jeg liker å kalle meg gjennomsnittelig når det kommer til kondisjonen, for jeg er hverken rask eller løper langt. 

Jeg sier alltid til meg selv: Så lenge jeg kommer frem, er det ikke så viktig hvor lang tid jeg bruker! Det er alltid noe som motiverer meg, jeg trenger ikke være rask, bare jeg når målet mitt, så kan det ta 20 minutter, eller en time for min del.

Dette er noe jeg ønsker å få frem på bloggen min. Motivasjon til å trene, få et sunt forhold til trening, kosthold og kropp. Jeg har studert et år med idrett, så er fortsatt fersk og under læring, men har søkt meg videre på idrettslinjer, og vil fortsette med dette!



Noen av aktivitetene mine i år. En del fjellturer, joggeturer, skitur, turn, zumba og bakkeintervall. 


 

13 kommentarer

alexandra

07.06.2013 kl.15:41

bra blogg,og fine bilder du har på bloggen din!

ha en utrolig fin helg/dag videre. Jeg ville bare minne om spørsmålsrunde på bloggen min,så nå har du mulighet til å spørre om det du vil .

klem-myownfashion

Fromfattofabulous

07.06.2013 kl.15:48

Flott innlegg:) enig i mye av det du skriver!

Ha en super helg!:)

Camilla

07.06.2013 kl.16:31

Trener for å holde meg i aktivitet, deilig å få rørt på kroppen selvom man ikke må ha et resultat av det. Siden jeg sliter med migrene, blir det også mye trening for å holde den i sjakk. Ha en fin helg :D

Vanja

07.06.2013 kl.22:58

Flink du er! Jeg må begynne å trene litt etterhvert som lillegutt blir litt eldre og ikke er så avhengig av meg. Føler kroppen min trenger å komme i form nå! Men det er nok som du sier, at man må komme seg over den kneika, for jeg har funnet ut at jeg egentlig er veldig lat og ikke er særlig motivert til å begynne å trene. Men når man først kommer i gang så går det nok bedre og bedre :D

Anne

07.06.2013 kl.23:10

Du er driver aktivt med variert trening, og det er flott å se!:) Trening/fysisk aktivitet gir en rekke helsefordeler og ekstra overskudd i hverdagen. Det er likevel vanskelig for mange å finne motivasjon og glede i treningen, så det er bra at du skriver et innlegg om dette.

Kristina B.

07.06.2013 kl.23:21

Vanja: Det er jo en selvfølge at en er litt slapp etter fødsel og med en liten "pjokk" i huset :) Men som du sier er det bare å starte i det små og dermed er en i gang :)

Kristina B.

07.06.2013 kl.23:25

Anne: ja, synes det er viktig at fokuset ikke skal være på at det er blitt mer som en trend å trene bare for å se bra ut, det er så mye annet viktig som kommer ut av trening :)

Kristina B.

07.06.2013 kl.23:26

Camilla: Kjempebra!. Det viktigste er at en er aktiv og føler seg vell :)

Anne

07.06.2013 kl.23:57

Kristina: Ja, det er helst sant!

ane karene bukten

08.06.2013 kl.00:52

Sprekaa:D

Signe Hvattum

17.06.2013 kl.17:00

Synes du er flink, jeg! Strever alltid med å klare å holde ut over lengre tider med motivasjon for å trene... Haha

Kristina B.

17.06.2013 kl.18:19

Signe Hvattum: det er da en må "dig deeper" som Shaun sier det. Haha, neida, men en må finne noe som motiver seg, gjøre noe som kanskje ikke skriker "trening", men som er gøy! Vi har jo en fjelltur til gode og vi, på Skalten? :) hihi

Signe Hvattum

21.06.2013 kl.13:56

Ja! Må få til det i sommer!! :-D

Skriv en ny kommentar

Kristina B.

Kristina B.

22, Gjemnes

Over gjennomsnittet glad i å være aktiv, og målet er å spre positivtet rundt trening, kosthold og hverdagen. Du vil nok lese om alt mellom gulv, tak, jord og himmel på denne bloggen :)

Matbloggtoppen
hits