Tips; Kortintervall

Her en dag fikk jeg et sprsml om jeg ikke kunne skrive om mine favoritt trenigns-metoder. Og det kan jeg sklart :) Jeg tenker jeg bare skriver en-og-en type intervall/treningsform om gangen, s har jeg litt skrive om, og du litt lese, hah :)

Jeg trener jo stortsett hver dag, og prver derfor variere treningen mest mulig, men har n en slags plan, som fungerer ganske godt. En gang i uken, s kjrer jeg blant annet en kortintervall. Kortintervall er kjempeeffektivt for forbedre hurtighet og kondisjonen. Da jeg startet med kortintervall, kjrte jeg 100m x 10. Alts, jeg mler jeg opp omtrent 100 meter i en slak bakke, og lper s fort som jeg greier, men ikke s fort at jeg stivner, men greier holde omtrent samme fart gjennom alle dragene. Jeg gr rolig tilbake, slik at pulsen synker igjen.

Hver uke, s ker jeg med 100 meter. N har jeg gjort denne intervallformen i to mneder, s sist jeg kjrte kortintervall, lp jeg 100m x 17. Det er tungt, men fles helt fantastisk nr jeg er ferdig. En god oppvarminger viktig, slik at kroppstemperaturen ker, og du unngr skader.



Her er den slake bakken jeg pleier kjre den i. Foresten, kjempegy at det er rett vedsiden av en traffikkert vei, haha!

Var dette greit? :)


4 kommentarer

Veldig fint innlegg! Liker lese om hvordan andre liker trene :)

Kristina B.

31.03.2014 kl.11:14

Regine: Takk! S bra, det gjr jeg ogs :)
Kortintervall er knall trening! Og enda bedre nr det kan utfres ute i frisk natur :)

Kristina B.

02.04.2014 kl.09:49

Linda Marie Stuhaug - lidenskap for sunn mat og trening: Ja absolutt, her utfres 99% av kondisjonstene ute :)

Skriv en ny kommentar

Kristina B.

Kristina B.

22, Gjemnes

Over gjennomsnittet glad i vre aktiv, og mlet er spre positivtet rundt trening, kosthold og hverdagen. Du vil nok lese om alt mellom gulv, tak, jord og himmel p denne bloggen :)

Matbloggtoppen
hits