Tips; Bakkeintervall

På mandag skrev jeg et tips om kortintervall HER og her kommer min andre favoritt intervall-trening, nemlig bakkeintervall. Må informere om at dette er slik jeg liker å gjøre det.

Før var det noe av de absolutt verste jeg visste om, greide det absolutt ikke. Nå har det blitt en favoritt, for dette er noe som gjør vondt der og da, og så føles det  godt etterpå. Når jeg løper bakkeintervall, så har jeg to bakker jeg pleier å variere mellom. En lang og litt slakere bakke, og en kort og sykt bratt.



Bakker vises jo ikke på bildet. Men denne er den litt lengre og slakere bakken. Her prøver jeg å få løpt ca ti ganger. I et tempo som jeg klarer å holde alle dragene, og jeg går rolig ned og lar pulsen roe seg. Jeg pleier også å løpe et par ganger baklengs, sidelengs og et par spurt helt på slutten, for å få ut alt av energien.

 



Her er en helt sykt bratt bakke. Sånn seriøst bratt! Denne er helt sykt tungt for meg, og jeg gjør mitt beste med å presse meg til å løpe  7 ganger

 

Nå bør man jo finne en bakke en selv føler seg komfortabel med. Man trenger heller ikke å løpe, i starten kan rask gange være minst like effektivt, bare man kjenner pulsen øke. En annen ting er jo om bakken er kort og slak, bør man løpe den flere ganger enn om den er lengre. Så... ja, jeg gjør helt omvendt, med å løpe flere ganger i den lengre bakken og mindre i den korte, men igjen.. den er så sykt, bratt!

Litt sånn rotete innlegg, men ja, dette er ikke mer avansert enn at du skjønner!

 

Hva synes du?


7 kommentarer

Kristi Pedersen

04.04.2014 kl.11:28

veldig fint innlegg! :D jeg liker også veldig godt bakkeintervall :)) håper du får en nydelig helg <3

Kristina B.

04.04.2014 kl.11:44

Kristi Pedersen: Takk :) Du må også en fin fredag videre og en super helg !

mammavanja

04.04.2014 kl.12:17

Flink! Haha, jeg får dårlig samvittighet når jeg leser hvor flinke andre er med trening! :) Må få fikset meg mer tid snart så jeg får begynt å trene litt. Ryggen min trenger det!

Kristina B.

04.04.2014 kl.12:41

mammavanja: Neida, men en liten en som trenger tid og oppmerksomehet er det jo ikke en selvfølge at man får tid. Det går jo ann å trene "sammen" med Filip da, om han leker seg så kan en ta litt styrke på stuegulvet, eller gå turer er jo deilig. Dårlig samvittighet skal du ikke ha hvertfall :)

Emilie-Therese

04.04.2014 kl.17:21

Herlig! Skulle ønske det ikke var snø ute her, for da hadde jeg virkelig sprunge i bakker ! :D

Kristina B.

04.04.2014 kl.17:48

Emilie-Therese ♡: Snø + bakker = ekstra tungt. Ser den altså. Ikke lenge siden jeg gjorde det selv, ett skritt frem og to tilbake ;)

Emilie-Therese

04.04.2014 kl.17:49

Sv; Det er helt klart, å det er diggere når du beseirer noe tungt, men det er så glatt om vinteren, for de er helt elendige på å strø.

Skriv en ny kommentar

Kristina B.

Kristina B.

22, Gjemnes

Over gjennomsnittet glad i å være aktiv, og målet er å spre positivtet rundt trening, kosthold og hverdagen. Du vil nok lese om alt mellom gulv, tak, jord og himmel på denne bloggen :)

Matbloggtoppen
hits