HIT; High intensity training

Alle bildene er fra we heart it, mens videoen er fra min Instagram; brattbakken
HIT, eller high intensty training, er en super effektiv treningsform du kan gjr hvor som helst og nr som helst. velser gjr du uten utstyr med hy intensitet. Det er raskt og enkelt, og du trener bde styrke og utholdenhet. Vinn, vinn! Jeg tenkte dele et av programmene jeg bruker nr jeg kjrer HIT.
Sist valgte jeg kjre hver velse i 40 sekunder arbeid, med 10 sekunder pause mellom hver velse, s jeg rakk gjre meg klar til neste velse. Nr jeg hadde gjort alle velsene, tok jeg en seriepause p 3-4 minutter, og gjentar dette 3 ganger.Du m selvflgelig kjenne etter hvordan kroppen reagerer, kanskje prve med 30 sekunder pause mellom velsene, til begynne med, eller senke arbeidsperioden.

-Hoppende kneby/jumping squats

Du slenger p et spensthopp i det du reiser deg fra knebyen og lander forsiktig med by i knrne til en ny kneby. Du kan selv velge hvor du holder hendene, jeg selv pleier holde de forran meg.
Denne velsen er super for lr og rumpe.
-Hoppende utfall/jumping lunges

Ogs her, gjr du et spensthopp mellom hvert utfall. En god velse for rumpe og fremside lr.

-Armhevinger/push ups

Selv er jeg ikke sterk nok til helt strake, s jeg velger gjr det p nederste trappetrinn, slik at overkroppen er litt hyere. Det er en veldig lur mte trene strake armhevinger p, istedenfor gjre de p kne. Her trener du bryst og armer(biceps spesielt)

-Dips

Disse kan du gjre p en benk/stol slik som p bildet, med strake bein, byde bein og uten benk. Kjempefin velse for bakside armer/triceps.


-Planke-pushups

Strak planke og "pusher" deg selv opp i hy planke. Varier hvilken arm du starter med "pushe" deg opp med. Dette er en av mine absolutt favorittvelser. Du trener skuldre, bryst og mage p en gang.


-Fjellklaterer/mountain climbers

Du str i hy planke, og gjr hye knelft. Du kan velge om du vil gjre de raskt, eller sakte, fl deg litt frem. Ogs her er det en kjempegod velse for spesielt skuldre og mage.

Hva synes du om velsene?
Er det ok med slike innlegg?

4 kommentarer

Kristi Pedersen

14.07.2014 kl.10:25

veldig hjelpsomt innlegg! :D ha en super uke, kjre deg <3 klem fra Australia
Kjempefint innlegg! Elsker slike tips, det motiverer virkelig, selv for en som trener mye! Ha en kjempefin dag :)

Kristina B.

14.07.2014 kl.10:52

regineaf:: S bra, takk :D

Kristina B.

14.07.2014 kl.20:47

Kristi Pedersen: S bra :D Du m ogs ha en super uke, og kos deg masse, masse i Australia :D

Skriv en ny kommentar

Kristina B.

Kristina B.

22, Gjemnes

Over gjennomsnittet glad i vre aktiv, og mlet er spre positivtet rundt trening, kosthold og hverdagen. Du vil nok lese om alt mellom gulv, tak, jord og himmel p denne bloggen :)

Matbloggtoppen
hits