Tips; Pyramideintervall

Har du hørt om pyramideintervall
Vell, det er en utrolig bra måte å trene intervall på. Da starter du med f.eks en spurt på 30 sekunder, så en aktiv pause på enten 15/30/60 sekunder, alt etter hvor godt trent du er. Neste spurt er på 60 sekunder, og neste på 90, og ja, du skjønner tegninga? Så når du har nådd maks, så går du ned igjen stigen. Så en økt kan se sånn ut: 

-Oppvarming på 10-15 minutter.
-Spurt; 30-60-90-120-180-120-90-60-30 sekunder.
-Nedjogging på 10-15 minutter. 

Når jeg gjorde pyrameintervall sist nå, kjørte jeg det i motbakke. SÅ effektivt og slitsom, og digg.


Alltid veldig vanskelig å få med bakker på bilder. Men denne var ikke for bratt. Så min intervall ble sånn:
30-60-90-120-90-60-30. Pausene min ble nok ganske lange, siden bakken ikke var superlang, og jeg måtte komme meg helt ned for å ha nok plass å løpe opp.


Føler dette bildet sier det meste.. haha...


HERHERHER kan du lese om mitt tidligere tips om kortintervall.
HERHERHER kan du lese mitt tidligere tips om bakkeintervall. 

 

Pleier du å kjøre pyramideintervall
Hva synes du om tipset?

 

4 kommentarer

amaliemn

28.08.2014 kl.12:43

Så fint tips!! :)

Kristina B.

28.08.2014 kl.12:46

amaliemn: Så bra du liker det :)

inmyheels

28.08.2014 kl.13:06

Super smart. Dette skal prøves. Stå på videre ;)

Kristina B.

28.08.2014 kl.13:07

inmyheels: Så bra du likte tipset, alltid hyggelig å høre. Lykke til, håper det kjennes, hihi :D Tusen rakk, du også må stå på, og ha en fortreffelig dag videre!

Skriv en ny kommentar

Kristina B.

Kristina B.

22, Gjemnes

Over gjennomsnittet glad i å være aktiv, og målet er å spre positivtet rundt trening, kosthold og hverdagen. Du vil nok lese om alt mellom gulv, tak, jord og himmel på denne bloggen :)

Matbloggtoppen
hits