Morgentrening

Jeg er egentlig absolutt ikke en morgenperson. Jeg er ikke den som står opp 7-8 om morgenen. Jeg prøver å komme meg opp rundt halv 9-9, og da er jeg fornøyd. De dagene jeg trener styrke, prøver jeg å starte dagen med en powerwalk før frokost, og i det siste litt uttøying/yoga-lignende øvelser. Det er faktisk en utrolig deilig måte å starte dagen på.

Fordelen med å starte dagen med litt rolig trening er at du får mer energi gjennom resten av dagen, og sjansen for at du velger sunnere alternativer er større og at du er mer aktiv gjennom dagen også. Og vi må ikke glemme den store frokosten du kan spise med god samvittighet om du trener før frokost

Det er jo forsket litt på dette om trening før frokost gjør at du forbrenner mer, og det er strengt tatt minimale forskjeller. En fordel er at det blir tatt av fettlagrene, istedet for karbohydratene, som det normalt blir hentet energi fra, men ellers er det ingen fordeler. Personlig tar jeg ei rolig økt før frokost fordi det øker matlysten min og jeg synes bare det er utrolig forfriskende og hoppe rett i treningstøy og komme seg ut, og derreter kunne nyte en stor deilig frokost.

Dette er jo uansett smak og behag. Man må finne sin balanse. Selv har jeg funnet ut at en rolig økt før frokost fungerer veldig bra for meg. Har forsøkt meg på joggetur, men merker at der vil ikke kroppen min være med på, haha.

 

Liker du å trene før frokost? Hva trener du da?
Når trener helst du??

 

#trening #livsstil #kosthold #fitness #workout #yoga #hverdag

19 kommentarer

Jannicke

21.09.2014 kl.13:04

åh så flink du er da :)

Kristina B.

21.09.2014 kl.13:11

Jannicke: Takk for det :)

andelly

21.09.2014 kl.13:31

Så flink du er. Jeg trener styrke helst et par ganger i uken, og da helst på kvelden. Eneste er at det ikke har blitt så mye i det siste ;P

Kristina B.

21.09.2014 kl.13:39

andelly: Jeg trener også helst styrke på kvelden, eventuelt ettermiddag. Haha, ikke blitt mye styrke på meg heller denne uken. Skulle hatt ei økt i dag, meeen... Det frister ikke :)

andelly

21.09.2014 kl.13:44

SV: Skjønner, hehe. Jeg tøyer heller for tiden pga. isdans og dans generelt for meg krever at man er litt myk ^^

Kristina B.

21.09.2014 kl.14:02

andelly: Jeg sitter akkurat med den tanken at jeg skal a ei uttøyingsøkt og få det inn i treningshverdagen min, haha. Jeg har sagt i x antall år at jeg vil ned i spagaten, men gir liksom litt opp etter et par uker.

andelly

21.09.2014 kl.14:08

SV: Hehe, ja er ikke lett. Er nær med å klare venstrespagaten, men har enda litt igjen. Har en del gode øvelser som gjør at man veldig fort, men ikke helt smertefritt, kommer ned i spagatene :D

Kristina B.

21.09.2014 kl.14:11

andelly: Ååh, så gøy. Jeg var veldig nær venstrespsgaten selv, men så ble det stopp på tøyinga og nå er jeg ganske "fjern" igjen, haha. Jeg bruker en del videoer fra YouTube jeg da, fungerer greit, tror jeg ;P

andelly

21.09.2014 kl.14:19

SV: åja. Ja det er jo sånn, stopper man over en lengre periode, og man ikke er født myk, må man nesten begynne på nytt igjen. Youtube funker bra da! Der jeg har mange av mine øvelser ;P

Kristina B.

21.09.2014 kl.14:24

andelly: Jeg er heldigvis nokså fleksibel, sånn at med øvelse, så skal jeg nok greie det, må bare holde motivasjonen opp :)

andelly

21.09.2014 kl.14:39

SV: heldig du. Det er absolutt ikke jeg, huff. Tror jeg må tvinge meg selv til å ta en økt senere i kveld (: også må jeg bare tenke på målet for å motivere meg selv nok til å utføre det ofte nok :P

Vilde

21.09.2014 kl.23:53

Så herlig! OG så deilig å kunne trene et slikt sted ^^

Kristina B.

22.09.2014 kl.09:54

Vilde: Jaa, utrolig deilig, men skal nok ærlig innrømme at det er ikke hverdagskost at jeg går ned til sjøen for å trene. Hva gjør man ikke for et god location til bilder? :D

Elise

22.09.2014 kl.14:39

Hei.

Hva gjør du til vanlig? Studerer du? Jobber du? Føler alltid du har så mye ledig tid...:-)

Kristina B.

22.09.2014 kl.15:54

Elise: Hehe, det stemmer, har ganske mye tid. Jeg er privatist og går kveldsskole en gang i uka, og er ellers jobbsøkende :)

Mina Kanchan

22.09.2014 kl.16:54

Jeg liker nødvendigvis ikke å trene før frokost, men jeg liker nok best å trene tidlig på dagen i hvert fall :-) Det trenger nødvendigvis ikke være en beinhard treningsøkt, men bare at jeg får rørt litt på kroppen og våkner litt :-)

Kristina B.

22.09.2014 kl.17:07

Mina Kanchan: Helt enig, å få bevege på kroppen tidlig gjør at man våkner og føler seg så fresh :D

Birgitte

22.09.2014 kl.17:49

Jeg har aldri prøvd å trene før frokost, men kanskje jeg burde prøve det! :)

Jeg trener om kvelden, etter 18:00 en gang, for da er liksom dagen godt og jeg har slappet av nok :P

Kristina B.

22.09.2014 kl.18:03

Birgitte: Det er ikke så lurte kjøre ei hard økt før frokost, men en liten joggetur eller powerwalk synes jeg er knall :D

Skriv en ny kommentar

Kristina B.

Kristina B.

22, Gjemnes

Over gjennomsnittet glad i å være aktiv, og målet er å spre positivtet rundt trening, kosthold og hverdagen. Du vil nok lese om alt mellom gulv, tak, jord og himmel på denne bloggen :)

Matbloggtoppen
hits