Tips; Stakeintervall

Er du glad i å gå på ski, eller vil bli sterkere i det? Vell, har du muligheten til å trene dette, så vil jeg absolutt anbefale deg å teste ut stakemaskinen på treningssenteret. Det er blitt en av mine absolutt favoritt-økter i uka.

I dag var det siste styrkeøkta for i år, og den ville jeg virkelig kjøre fult ut. Jeg startet med en stakeintervall, og denne burde du teste ut. Jeg er inspirert av PT-Pia, og det var generelt hun som fikk meg dilla på staking. Dette er også et godt alternativ når du er sliten i beina, men har kraf i armene som du gjerne skulle utnyttet.



Stakeøkta i dag så sånn ut:

Oppvarming; 4-5 minutter rolig på romaskina.

  • Første sett: 4 minutter x 3 - 1 minutt pause mellom hvert drag
  • 1 minutt pause
  • Andre sett: 3 minutter x 3 - 1 minutt pause mellom hvert drag.
  • 1 minutt pause
  • Tredje sett: 2 minutter x 3 - 30 sekunder pause mellom hvert drag
  • 1 minutt pause.
  • Fjerde sett: 1 minutt  (full guffe) x 3 - 30 sekunder pause mellom hvert drag.

 

Da jeg først startet med staking, så kjørte jeg 1 minutt x 6 de første gangene, før jeg økte med flere minutter, flere drag og flere sett. 

 

Nå er armene helt gele, og beina mine er gele etter gårsdagen, så jeg sier takk for meg. I kveld kommer andre del av mitt 2015! Jeg har så mye å blogge akkurat nå i disse dager, så jeg håper det varer. Har du foresten sjekket ut innlegget mitt om KROPPSPRESS? Du finner det HERHERHER! Betyr masse for meg om du leser det, kommenter gjerne dine tanker og del det.

Har du prøvd stakemaskin?
Hva er din favoritt treningsøkt?

 

#trening #workout #fitness #helse #livsstil #balanse #hverdag #staking #intervall #ski #kropsspress #kropp #påvrikning #treningstips #tips 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kristina B.

Kristina B.

22, Gjemnes

Over gjennomsnittet glad i å være aktiv, og målet er å spre positivtet rundt trening, kosthold og hverdagen. Du vil nok lese om alt mellom gulv, tak, jord og himmel på denne bloggen :)

Matbloggtoppen
hits