Julekalender etter jul - Dag 3

I dag er det ptide lpe litt!
En stor, stor favoritt p trening for min del er kort-intervaller. De er kjappe gjennomfre, og de fr opp puls med en gang og er supre som egen kt, eller om man vil avslutte styrkekta med litt eksplosivitet og puls.



Jeg kommer med to alternativer, en som jeg synes er lettere gjennomfre p mlle og ei ute-kt.
P mlla, ha p en stigning p minst 1,5% og legg deg p en hastighet som ikke er for rask, men litt raskere enn ved lengre intervalleri.
30 sekunder bnn gass.
15 sekunder pause, hopp av bndet.
k hastigheten med 0,2 km/t.
Og slik fortsetter du til du har lpt minst 10 drag. Her m man pushe seg litt!
Du kan selvflgelig kjre en 30/15 intervall ute ogs, men personlig synes jeg det er lettere gjre det p mlla hvor jeg kan stille hastigheten selv.


Har du ikke tilgang til ei mlle og kanskje ikke har lyst forholde det til sekunder og pauser s er et flott alternativ ute; Bakkeintervaller. Finn en passe lang og bratt bakke, 120-160 meter omtrent, og klampen i bnn opp bakken. G rolig ned og bnn gass. Alt etter hvor bratt/lang bakken er, s ville jeg kanskje tatt alt fra 6-12 runder. Denne her er fin alts, den m jeg nesten vurdere f gjennomfrt selv snart. Lenge siden sist.


S dette var tredje juledags-aktiviteten. Den ble litt senere enn de to andre dagene, for jeg var s innmari lat i morges at jeg kom meg ikke ut av senga, hehe.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kristina B.

Kristina B.

23, Gjemnes

Over gjennomsnittet glad i vre aktiv, og mlet er spre positivtet rundt trening, kosthold og hverdagen. Basisball RAW Trainer og PT-soon-to-be! :)

Matbloggtoppen
hits