Julekalender etter jul - Dag 3

I dag er det påtide å løpe litt!
En stor, stor favoritt på trening for min del er kort-intervaller. De er kjappe å gjennomføre, og de får opp puls med en gang og er supre som egen økt, eller om man vil avslutte styrkeøkta med litt eksplosivitet og puls.



Jeg kommer med to alternativer, en som jeg synes er lettere å gjennomføre på mølle og ei ute-økt.
På mølla, ha på en stigning på minst 1,5% og legg deg på en hastighet som ikke er for rask, men litt raskere enn ved lengre intervalleri.
30 sekunder bånn gass.
15 sekunder pause, hopp av båndet.
Øk hastigheten med 0,2 km/t.
Og slik fortsetter du til du har løpt minst 10 drag. Her må man pushe seg litt!
Du kan selvfølgelig kjøre en 30/15 intervall ute også, men personlig synes jeg det er lettere å gjøre det på mølla hvor jeg kan stille hastigheten selv.


Har du ikke tilgang til ei mølle og kanskje ikke har lyst å forholde det til sekunder og pauser så er et flott alternativ ute; Bakkeintervaller. Finn en passe lang og bratt bakke, 120-160 meter omtrent, og klampen i bånn opp bakken. Gå rolig ned og bånn gass. Alt etter hvor bratt/lang bakken er, så ville jeg kanskje tatt alt fra 6-12 runder. Denne her er fin altså, den må jeg nesten vurdere å få gjennomført selv snart. Lenge siden sist.


Så dette var tredje juledags-aktiviteten. Den ble litt senere enn de to andre dagene, for jeg var så innmari lat i morges at jeg kom meg ikke ut av senga, hehe.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kristina B.

Kristina B.

23, Gjemnes

Over gjennomsnittet glad i å være aktiv, og målet er å spre positivtet rundt trening, kosthold og hverdagen. Basisball RAW Trainer og PT-soon-to-be! :)

Matbloggtoppen
hits