Julekalender etter jul - Dag 4

Bedre sent enn aldri - right?
Siden jeg var på arbeid i dag, måtte få litt tid til å ta bilder og så skulle jeg gå hjem, så tok det litt mer tid i dag. Men her kommer dagens mini økt.
Har du litt utsytr tilgjengelig så er det perfekt, men noen øvelser kan du også gjøre uten, men i dag anbefaler jeg minibands og gjerne et større treningsstrikk, men kun minibands fungerer supert.

Her er fire øvelser som du enten kan kjøre i en sirkel, eller du gjør ferdig en øvelse, før du går til neste.

Øvelse nr 1.

Fest et miniband over knærne og gjerne et under. Kjør knebøy, alt fra 10 og opp til 20 repetisjoner. 3-4 sett.

Øvelse 2 og 3.

Dra den ene strikken ned til anklene. Første øvelsen er sidegang. Du går småe skritt til en side før du setter andre foten ved siden av. Strikkene skal hele tiden være stramme og du skal kjenne at du bruker både lår og rumpe. 10-15 skritt til en side og 10-15 skritt til andre siden. 3-4 sett her også.

Trejde øvelsen er at du går fremover og bakover. 10-15 skritt frem og så går du 10-15 skritt baklengs. 3-4 sett.

Øvelse 4.

Bruk enten et miniband eller ta et lengre strikk og gjør den dobbel. Ha den rett over albuene, og kjør så mange armhevinger du klarer. Strikket vil hjelpe deg til å klare å komme deg opp. 3-4 sett.

 

Så her har du en fin-fin liten treningsøkt som du kan gjøre både hjemme og på treningssenteret.


 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kristina B.

Kristina B.

23, Gjemnes

Over gjennomsnittet glad i å være aktiv, og målet er å spre positivtet rundt trening, kosthold og hverdagen. Basisball RAW Trainer og PT-soon-to-be! :)

Matbloggtoppen
hits