#legday

God kveld!
Jeg har sittet godt plantet i sofaen etter at jeg kom hjem fra jobb og trening. I dag var det overkroppsøkt og jeg er ikke veldig glad i det, enda, men det kommer seg. Jeg har begynt på nytt program i håp om å bli sterkere i chins/pull ups, så de neste ukene er det derfor fult fokus på å følge programmet. Jeg kommer til å slite, haha.

MEN det jeg vil nevne er mandagens såkalte #legday. Jeg er veldig glad i å trene bein og rumpe, så her er ei tung økt for deg som har tilgang på treningssenter.

A Knebøy 6 reps x 4 sett
B Markløft
4 reps x 5 sett
C1 Utfall bak fra step 8 reps hvert bein x 4 sett
C2 Sittende roing 6-8 reps x 4 sett
D1 Rygghev 10-12 reps x 4 sett
D2 Kneeling squat 10-12 reps x 4 sett
E1 Pistol squat 6-8 reps x 5 sett
E2 Omvendt roing i slyng 10 reps x 4 sett

Avslutta med Funkygines "barbell-komplex". Om du ikke har testet den, sjekk den ut med å gå innom bloggen hennes eller Instagramen, den er verdt et forsøk, svir!

Som sagt, denne økta er ganske tung, og som du ser, sneket inn litt rygg i bein-økta, men det er bare fordi jeg ikke vil ha pauser melom øvelsene, og kjører derfor supersett. Normalt kjører jeg aldri tunge vekter på både knebøy og markløft i samme økt, men akkurat på mandag så ble det sånn. Anbefaler EN av øvelsene om du ikke er vant til tung styrke.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kristina B.

Kristina B.

23, Gjemnes

Personlig trener. Basisball RAW-trainer. Ønsker å spre treningsglede og fornuft!

Matbloggtoppen
hits