Motivasjons-boost

Nok en gang er vi uten data her. Mamma hadde arbiedspcen sin hjemme ei ukes tid, men tok den med seg i dag. Så derfor blir det mobilblogging. I dag, etter mye frem og tilbake, bestemte jeg meg for å teste meg på 3000 m. Det er lenge siden sist gang, så kanskje er det feil å sammenligne det med fo...

Sveler med god smavittighet

>Heisan!I gårkveld laget jeg en dunge med grove sveler. Noen gikk med til kveldsmat, toppet med en mislykket hjemmelaget peanøttsmør (som ble god på smak da) og vaniljekesam, og noenkommer vell til å gå ned til lunsj i dag :) Dette er virkelig noe av de beste jeg vet om, tror jeg :) Er du ...

Let's workout

Tok egentlig disse bildene i går, men jeg ser selv at flere av øvelsene ser skikkelig dårlig utført ut, altså at "formen" (heter det det på norsk, som på engelsk?) ser ikke bra ut, så om du stusser på at knærne kaskje er bøyd, eller skuldrene høy oppe, så er jeg klar over det. Jeg trener jo en d...

Tungrockering

Min beste og værste venn for tiden! Prøver å rocke denne 1,2kg (tror jeg, mulig 1,5)rockeringen i 20-30 minutter hver dag, men siden den veier såppas så blir jeg veldig hoven, og det gjør nokså vondt. I går greide jeg tilsammen 30 minutter, 15 minutter hver vei. I dag skal jeg se om jeg greie...

Bilder; Lang fjelltur til huttiheiti

>Hei!I går var jeg som nevnt på fjelltur med mamma og pappa. Var bra vær, og fint å gå, deler av turen. Det var utrolig isete og hard snø deler av turen, så både mamma og jeg var litt nervøse for å gli, siden det også var ganske bratt. Så vi endte opp med å gå en stor omvei, som tok rundt en t...

Lang fjelltur

>Heisan!I skrivende øyeblikk sitter jeg med mormor, sliten etter fire og en halv time fjelltur. Mamma og jeg gikk langt i huttiheiti, var sykt hard snø, så vi var redde for å gli, så vi gikk stor omvei. Kommer med bilder fra turen i morgen.

Derfor har ikke jeg "outfits".

Jeg hadde en periode hvor jeg delte mine antrekk på bloggen, men nå går jeg jo stort sett hjemme, ikke ble det privatist på meg i år, og ikke har jeg jobb (enda, håper det blir) og ja... Jeg går hjemme og daffer og trener. Jepp, jeg går i ei nattbukse fra Björn Borg, som er min kosebukse.... Og...

Sjokolade-etter-trening-lørdag!

>Hei!I skrivende øyeblikk sitter jeg å nyter hasselnøttsjokoladen som har ventet på meg hele uken. Digg!Sitter nå støl og sliten etter at jeg tvang meg gjennom ukens andre bakkeintervall. Denne gangen i en bratt (!!) kort bakke. Jeg hater den, selv når jeg går, men det er godt :)Ikke at det vi...

Sjokolde-cravings

Når du leser dette innlegget kommer du til å tenke: "Jøss, for en viljestyrke.... eeerh" Og når det kommer til sjokolade, så har jeg kanskje verdens værste viljestyrke. Det er heller ikke noe lettere å holde seg unna, når huset er fylt med sjokolade. Vi har så masse julemarsipan og styr etter ka...

Den stygge sannheten

I dette innlegget deler jeg kanskje noe av de mest sårbare bildene av meg selv. Men jeg vet jeg ikke er alene om det. Derfor deler jeg de. Jeg håper du som leser dette velger ordene med omhu, du må gjerne kommentere, men somnevt, er dette gansek sårbare bilder, jeg tåler en støkk, helt klart, men...

Hvem sier vafler er usunt?

Ikke meg hvertfall! I dag bestemte jeg meg for grove vafler til lunsj. Enkelt å greit bytter jeg bare ut deler av melet med grovt og havregryn og dropper sukkert. Dermed en sunnere variant :) Haha, jeg har sot på henden etter at jeg tente opp i ovnen. Det har jeg visst fortsatt ser jeg, heh Mi...

Bilder; Throwback to summertime!

>Heisan!Her om dagen satt jegå så gjennom bildene fra den gamle mobilen, og de siste bildene oste detsommer av. Jeg er veldig glad i vinter, spesielt fordi det betyr skiturer, men jeg er nok et sommermenneske. Sole meg masse, aah, selv om jeg aldri ble brun.Her fra 17.mai 2013.Venninna mi og ...

Bomtur!

>Heisan!I dag stod jeg opp tidelig (for meg å være), spiste, fikk unna ei intervall økt og gjorde meg klar til et infomøte på skolen. Mens jeg satt på bussen fikk jeg telefon av rektoren som fortalte at det ikke var nok oppmeldte i samfunnsfag til å gjennomføre. Siden det var det eneste faget ...

Tenk positivt!

>Hei!I går så jeg på "Hvordan Overleve" for første gang, som går på Tv2. Der fortalte programleder Marthe Sveberg veldig personlig, om hvordan hun hadde hatt det i sin ungdomstid og fortsatt har det. Med store komplekser for kropp, vekt, utseende med kviser og arr. Hun snakket med ulike person...

Havrepletter

Noe både mamma og jeg et veldig glad i, er havrepletter. Det et så lett som havregeyn og egg, som man steker på panna. Utrolig lett og sunt. Disse liker jeg å toppe med cottage cheese og vaniljekesam med friske bær, om jeg har det.

Gårsdagens innkjøp

>Heisan!Bytur med mamma i går. Alltid fint, med café-besøk hvor vi koste oss med kaffe og en kjempegod kyllingsalat. Er jo så heldig at mamma spanderer på meg, så, hihi, fikk et par innkjøp i går. Bildene ser egentlig ikke ut, er jo et mirakel jeg fikk de inn på dataen i det hele tatt. Den kli...

Sneak peek

>Hei!Et par sniktitt med mobilbilder fra dagen min. Jeg nevnte at jeg skulle ta en bakkeintervall, den var vellykket med seks vanlig løp og fire sidelengs, to på hver side. Et uredigert rødt bilde. Så etter løpeturen var det bare å hoppe i dusjen og spise litt før jeg tok fatt på sykkelen for ...

"Morning-inspiration"

Så.. dette skulle jeg poste for hvertfall en time siden, men pcene her i hus... De er til å klikke av, jeg har offisielt klikka :) Litt frokost-inspirasjon! Jeg startet min med mine hjemmelagede polarbrød og en kopp grønn te. Etterhevert skal jeg ut å løpe litt bakkeintervaller, før jeg muligens...

Bilder; Skøytedag

>Hei og god kveld!Slik som forrige helg, tok vi turen på skøyteisen. Ikke fult så fint som forrige helg, men helt greit :D

Oppskrift; Hjemmelagede energibarer

Denne oppskrifen skal den supre nettsiden sunnjenteidrett (link) ha all æren for! Jeg ser på meg selv som ganske aktiv om dagene, trener så godt som hver dag, eller er i det minste aktiv hver dag. Som oftest så gjennomfører jeg to økter om dagen, en utholden/kondisjon- og en styrkeøkt, og mellom...

Bilder; Fjellet

>Hei!I dag bestemte jeg meg for en tur på fjellet her jeg bor. Ikke veldig langt, men ganske bratt, så jeg hadde puls mellom 170-180 hele veien opp. Fordi jeg synes det er både godt og koselig, satt jeg meg i et tre påvei ned, for å spise en liten lunsj. Jeg liker meg så godt på fjellet :)

Mine favorittprodukter..

..så langt!Her kommer jeg med fem av mine favorittprodukter fra Formula 10.0.6. Jeg har tidenes problemhud, og disse produktene hjelper hvertfall minhud til å føles frisk.Jeg har lenge brukt en ansiktskrem og en toner derifra, nå har jeg jo masse produkter som jeg bare kan velge og vrake i. Se he...

Kroppen sier nok!

>Hei og god kveld!Dagen min har vært litt hipp som happ. Startet greit, kjente at jeg ikke var helt på topp, med fikk i meg litt frokost og gjorde jobben jeg skulle for pappa. Etter dette, var det en rolig økt med tung-rockering, litt stabiliserings-øvelser og bevegelighetstrening. Det trengte...

Gårsdagen i bilder

>Hei!I dag bestemte datan seg for å fungere, vertfall lenge nok til at jeg fikk lagt inn bilder og laget et innlegg eller noe. Her kommer min gårsdag i bilder. For det meste mat! haha, og så ble det stopp på kvelden da, da jeg for det meste bare spiste middag og så på tv. Jeg starter alltid d...

Flink blogger, meen...

>Hei og god kveld!I dag har jeg vært slik en flink blogger og tatt bilder i hele dag, med speilrefleksen til og med, men så er det jo store dataproblemer her i hus. Den ene dataen låser seg og den andre var helt full, så jeg bestemte meg for å formatere den, og nå bare dør den, sånn uten vider...

Måneskinn

Tidligere i dag, da mamma kom hjem ,og det første hun sier er at månen er helt utrolig stor, til tross for at det ikke er hverken fullmåne eller nymåne enda. Jeg tok med meg kameraet og prøvde å få til et bilde. Ikke har jeg verdens beste kamera og jeg har telelinse, men "kun" 18mm-200mm, så ikke...

Anbefaling; Godt lesestoff

Ønsker veldig at du tar deg tid til å lese DETTE INNLEGGET! Jeg skriver om fokuset mang har på trening! >Hei!Den siste tiden har jeg lest så mange bra bøker. Rett før eksamensperiosden min i november, så kjøpte jeg meg "Bli best med mental trening" av Erik Bertrand Larssen, som jeg måtte legg...

Kalenderpremie

>Hei!Noe jeg ikke har nevnt, er at mamma var så heldig å vinne luke nummer 24 i kalenderen til "Formula 10.0.6 Norge" på Facebook. Jeg måtte få henne til å delta, siden premien var helt fantastisk og jeg elsker produktene, de er så gode mot min problemhud. I dag kom mamma hjem med to store ek...

Inspirasjon; Interiør

Først og fremst, så har jeg veldig lyst at du tar en titt på DETTEinnlegget, hvor jeg skriver om fokuset folk har på trening. Et veldig viktig tema for meg! Her om dagen søkte jeg rundt på interør og leiligheter på we <3 it. Alltid gøy. Har så lyst på en fin leilighet den dagen jeg flytter, o...

Alle kan trene!

Dette innlegget skal jeg prøve å skrive så godt som mulig å fokusere på det positivet med trening, fysisk og psykisk, ikke fordi du skal nå den "unåelige idealkroppen". Jeg er ikke treningsekspert, har kun studert ett år idrett (så langt) og må derfor skrive ut av erfaring og det jeg har lært. Me...

Arizona Iced Tea

Helt siden mitt forrige te-innlegg, HER, har jeg hatt skikkelig cravings på Arizona iste! Den er jo så SYKT god og den er jo grønn, som da som jeg skrev i forrige innlegg, skal være ganske sunn :) Sist jeg var i byen, så var altså oppdraget mitt å finne en plass som selger denne herlige drikken, ...

Bilder; Skøytedag

>Hei!I dag var vi samlet en hel del slektninger og venner på isen i Lundalen for å gå på skøyter! 12 minus i flere timer, med bål, gløgg, grillet toast og kakao, perfekt dag! Haha, håret mitt frøys noe sykt. Utrolig fin dag! Nå er jeg sliten etter dagen. Har dusjet, fått på meg tørre og ...

Fjelltur i nysnøen

>Hei!Til tross for lite søvn i natt, fordi hey, det som skjer på dataen er visst alltid veldig gøy på natta, (ops) så dro jeg med meg mamsen oppi dalen. Bratt, litt glatt og kaldt, men veldig fint!Ellers er kvelden brukt til god mat, tv og litt søtt :)Håper dagen har vært fin og at resten av k...

Wok i vei

>Wok er kanskje noe av det allerbeste jeg vet om. Jeg bruker å spise det både til lunsj, middag og kvelds. Jeg gjør det ofte ganske enkelt og tar det jeg har, og det er ofte bare brokkoli og gulrot, og så tar jeg nudler sammen. Godt! I dag hadde jeg lyst på en rask wok før jeg tok turen på en...

Nike training

>Hei!Skulle egentlig skrive dette i går, men kom aldri så langt at jeg orket å finne kabel for å legge inn bilder. Men her kommer det! I går bestemte jeg meg for å teste ut Nike's traning app, som jeg har hatt i sikkert snart ett år på både iPad, og i senere tid også iPhone, men aldri testet s...

Grønn te

Flere enn meg som er tedrikker eller? Selv er jeg veldig glad i grønn te, og det går mest i twinings green tea with lemon og twiningsgreen tea with ginger, men jeg er også glad i andre frukteer og chai. Det sises jo også at grønn te skal hjelpe med å øke forbrenningen, den skal forebygge hjerte...

Mitt 2013

>Heiasan!Til tross for at jeg ikke hadde noe særlig med bilder på dataen min etter den ble formatert, har jeg lett gjennom mobilen, og fant det siste halvet året mitt der. Så her er en kort-kort oppsumering av mitt 2013. Noen måneder var det vanskelig å velge bilde! Januar - Det var så lite s...

Positivitet på et glass

>Hei!Har dagen din vært bra så langt? Det håpre jeg :) Her om dagen var jeg innom bloggen til Emilie aka VOE (klikkbar), og hun hadde satt seg et kjempefint nyttårsforesett med å ha et tomt glass stående ved sengekanten, og om kvelden skrive ned de positive hendelsene. Hvor utrolig fint er ik...

Pangstart på 2014

>For en utrolig fin start på 2014. Jeg har trent masse og vært på pizzakveld med gjengen fra VGS og bare hatt det kjempebra. Jeg endte opp på en to timers joggetur på torsdag. En times joggetur/fjelltur i går. Sykkeltur med mamma i dag. Fin, fine dager. Kvelden ble avsluttet med hj...

Godt nyttår!

2014!Jeg må øve meg på å skrive det årstallet. Som vanlig, så bruker mamma, pappa og jeg å ta turen til tante og onkel for å feire nyttårsaften og der ligger vi også over. Vi kom til deilig ribbe og koste oss masse. Hadde bestemt meg for at i år skulle rakett-bildene bli så bra, men... nei! Hah! ...
Kristina B.

22, Gjemnes

Over gjennomsnittet glad i å være aktiv, og målet er å spre positivtet rundt trening, kosthold og hverdagen. Du vil nok lese om alt mellom gulv, tak, jord og himmel på denne bloggen :)